reklam

11 Ocak 2014 Cumartesi

KIRMIZI KÜPELİ KOKİNALAR

Her sene Aralık ayının başlamasıyla birlikte bütün çiçekçi ve çingenelerin tezgahlarını süsleyen Kokinalar benim de favori çiçeklerimden. Yeni yıl çiçeği olarak da bilinen kokina yunanca kırmızı demekmiş. Bu güzel çiçeğin tek kötü yanı dikenleri, öyle can yakıyor ki, vazoya koyarken çok dikkat etmek gerekiyor. Bir efsaneye göre Kokinalar bir daha ki yılbaşına kadar hala evinizdeyse yeni bir ev alınırmış. Ama benim saklama gibi bir niyetim yok zaten üzerine kırmızı iple bağlanan çiçekleri bozulmaya başladı bile her sene aralık ayında aldığım kokinalar yaklaşık bir buçuk ay kadar evimi süslüyor. Bu da beni mutlu ediyor. İyi hafta sonlarınız olsun....









2 yorum:

  1. bu cıcekten bende aldım benımkıde sararmaya basladı yanlız ben suda tutuyorum acaba su koymamakmı gerekır arada suyunuda dğıstırıyorum ama

    YanıtlaSil
  2. Aralık ayı başında evimin hemen yukarısındaki ormandan ufak bir demet yaptım ve suya koydum. hala daha çiçekleri sapasağlam duruyor. Sanırım çiçekçilerdekiler kimyasala maruz kaldıkları için bozuluyor. yine de kalabildiği kadar kalsın renk versin. gayet şık duruyor...

    YanıtlaSil

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...